AccountView
Přihlásit se
MoventumOffice
Přihlásit se
Careers



Vaše kariéra u společnosti Moventum 

Zjistit více

Přidejte se k nám

 

Chcete se stát součástí našeho mezinárodního, motivovaného a přátelského týmu? Možná jste už shromáždili první zkušenosti ve finančním sektoru, na nichž nyní chcete stavět nebo hledáte v lucemburském atraktivním klíčovém sektoru novou profesní výzvu jako příchozí z jiného prostředí? Navíc pracujete rádi s lidmi a orientujete se na poskytování kvalitních služeb?

Pak se ucházejte o práci u společnosti Moventum!

Current offers

SALES DIRECTOR – GERMANY (M/F/D)

 

We are hiring a Sales Director Germany (M/ F/ D)

 

 About the company

 

MOVENTUM S.C.A. is a Luxembourg based company which is part of the ProService Fintech/ Oaktree Capital Management group.  We are a lead player in the field of fund distribution, wealth management and related services. Our clients are financial advisors and other financial intermediaries and our goal is to help them achieve top quality performance for their own clients, who are retail and institutional investors based worldwide. We offer a trading platform, asset management solutions and a comprehensive range of middle- and back-office services, provided by highly experienced and dedicated international staff.

 

About the job

 

The work of the Sales team (‘Sales’) focusses on the promotion and sale of Moventum’s services to appropriate clients and the maintenance of the relationship with those clients once acquired, so as to increase and maintain the Company’s revenues whilst ensuring optimum client service levels. As Sales Director for Germany, you will be an additional member of the team concentrating these efforts throughout that country.

 

  • Report directly to Head of Sales;
  • Develop and execute strategic plan to achieve annual sales targets and expand Moventum’s customer base;
  • Build and maintain strong and long-lasting customer relationships, understand customer’s needs and objectives;
  • Properly communicate Moventum’s value proposition through proposals and presentations;
  • Understand competitive landscape and relevant market trends

 

About you

 

You are a high performer with minimum 5 years’ experience at a similar level, ideally in the financial sector, either in sales or as a financial advisor:

  • You have a mother tongue level German speaker with a good working knowledge of English
  • You have proven sales executive experience, meeting or exceeding targets
  • You are a self-starter with proven ability to drive the sales process from plan to close
  • You know your target market and can adapt your sales style to suit
  • You have excellent follow up skills and realize the importance of client contact, especially in the analysis of volumes of business acquired and lost
  • You are familiar with tight sales controlling and reporting regime
  • You have excellent listening, negotiating and presentation skills

 

Location: Remote/ Frankfurt/ Vienna

 

Are you looking for a change and are brilliant at what you do? Be part of our team and apply now! Please indicate your salary expectations and notice period.

JUNIOR ADMINISTRATIVNÍ PRACOVNÍK (skvělá příložitost pro absolventy) (M/F/D)

Společnost: Moventum a.s.
Adresa: Brno, Palác Padowetz, Bašty 413/2

Moventum je mezinárodní lucemburská platforma pro distribuci investičních fondů a poskytovatel služeb pro finanční poradce po celém světě – naši platformu využívá každý den více než 1 600 nezávislých finančních poradců. Platforma pro správu fondů má své sídlo v Lucembursku, mezinárodním finančním centru Evropy. Odtud působíme ve více než 140 zemích Ve střední Evropě činnost zajišťují vedle centrál v Lucemburku a ve Varšavě ještě pobočky ve Frankfurtu, Vídni a v Brně.

Pro naši českou pobočku v Brně hledáme zaměstnance na pozici:

JUNIOR ADMINISTRATIVNÍ PRACOVNÍK



Náplň práce:

  • Ověřování přijaté dokumentace z hlediska úplnosti a souladu s interními postupy
  • Správa a udržování interních záznamů o činnosti pobočky
  • Emailová komunikace s lucemburskou centrálou v angličtině
  • Příprava interních a externích reportů (denní reporting České národní bance, obchodní reporting vedení společnosti)
  • Telefonické ověřování pokynů klientů
  • Evidence a příprava poštovních zásilek

Požadujeme:

  • Minimálně středoškolské vzdělání
  • Znalost mluvené a psané angličtiny
  • Zkušenosti s administrativní a kancelářskou prací jsou výhodou (začátečníky zaškolíme)
  • Uživatelskou znalost práce s PC (Microsoft Office)
  • Spolehlivost a odpovědnost
  • Dobrou schopnost organizace práce


Nabízíme:

  • Zajímavou práci pro mezinárodní společnost
  • Účast na dynamickém rozvoji společnosti
  • Profesionální zaškolení
  • Přátelské pracovní prostředí
  • Smlouvu na dobu neurčitou po zkušební době
  • Stravenky
  • 25 dní dovolené
  • 13. plat


V případě Vašeho zájmu zašlete Vaše CV v českém i anglickém jazyce na email:

barbora.pavlova@moventum.cz

Máte zájem o spolupráci s námi?